-
روش حل مسئله: TRIZ
سهشنبه 20 مرداد 1394 11:57
واژه TRIZ برگرفته شده از حروف اول کلمات در عبارت روسی زیر میباشد : (Teoriya Resheniya Izobrototelskikh Zadatch) که برابر انگلیسی آن عبارت Theory of Inventive Problem Solving (با مخفف TIPS) است که به معنای نظریه حل ابداعانه مساله میباشد . این دانش در سراسر جهان تحت عنوان TRIZ شناخته میشود و متداول شدن این نام به این...
-
روش هایی برای حل مساله
دوشنبه 19 مرداد 1394 12:08
روش هایی برای حل مساله و نمونه هایی برای آن: - چاره نکردن(بی چارگی) : فراموش کردن مساله یا به زمان سپردن آن - چاره نسبی (رضایت بخش) : مبتنی بر عقل سلیم ،آزمون سعی و خطا، قضاوت کیفی و شهودی و تجربیات گذشته - چاره بهینه: به شیوه محققانه و تحلیل کمی و علمی - چاره بنیادین : طراحی دوباره سیستم( یا محیط ) روبرو شدن با فرا...
-
ادامه اولین کارگاه بسیج اندیشه ها
چهارشنبه 17 تیر 1394 14:25
-
آشنایی با روش تحقیق کیو : Q-Method
پنجشنبه 4 تیر 1394 17:15
خاستگاه روش شناسی کیو را باید در منظری سازهگرا( constructive ) جستجو کرد. روش شناسی کیو با پذیرش این امر که انسانها براساس تصاویری که از واقعیت دارند عمل میکنند نه براساس خود واقعیت، سازهگرایی معرفت شناسانه را برگزید. این نوع نگاه، به رویکرد شناختی نزدیک است؛ رویکردی که معتقد است رفتارها باید از طریق پردازش...
-
تکالیف درس استراتژی بازاریابی
چهارشنبه 3 تیر 1394 19:45
-
عنوان پژوهش: بررسی نظر دانش آموزان و معلمان درباره روش تدریسِ « بحث گروهی»
چهارشنبه 3 تیر 1394 17:11
-
گزارش دومین کارگاه: مصاحبه عمیق( روش نردبانی)
سهشنبه 2 تیر 1394 13:01
چرا از برند NIKE خریداری می کنید؟ فرآیند نردبانی، یکی از روش های جدیدی است که برای مطالعه و بررسی لایه های عمیق تر ذهنی افراد بکار گرفته می شود. مبتکر این روش دنیس هیکل از شاگردان جرج کلی، روانشناس مشهور و خالق نظریه سازه های شخصیت می باشد که در پایان نامه خود در دانشگاه اوهایو به انجام رسانده است. در این روش از افراد...
-
ترجمه مقاله:ارتقای عملکرد کارکنان از طریق مدیریت کیفی تجمعی
سهشنبه 2 تیر 1394 10:50
-
مقاله انگلیسی با عنوان:IMPROVING EMPLOYEES PERFORMANCE THROUGH TOTAL QUALITY MANAGEMENT
سهشنبه 2 تیر 1394 10:48
لینک ارائه شده،مقاله ای انگلیسی در زمینه بهبود عملکرد کارکنان می باشد. http://www.4shared.com/office/cQUQ59fjce/improving-employees-performanc.html ترجمه این مقاله که خود، آن را انجام داده ام در وبلاگ قرار دارد.
-
پروژه انتخاب بهترین تلویزیون موجود در بازار با توجه به امکانات و شرایط مورد نیاز برای سیستم مانیتورینگ شرکت
دوشنبه 1 تیر 1394 17:06
-
تفکر استراتژیک
پنجشنبه 28 خرداد 1394 19:49
مقدمه: مدیران همواره با واژه های «مبهم» و «چندمعنای» ادبیات مدیریتی مواجه بوده اند. تبیین این واژه هـــــا می تواند در شناخت و بهره گیری بهتراز مباحث نظری سودمند باشد. استــــراتژی یکی از این زمینه هاست که با واژه هایی همچون برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت استراتژیک، تفکر استراتژیک و... انباشته شده است. هریک از این واژه...
-
متن انگلیسی مقاله ارانه شده امتحان استراتژی
چهارشنبه 20 خرداد 1394 13:50
Abstract Due to the proliferation of information systems and technology, businesses increasingly have the capability to accumulate huge amounts of customer data in large databases. However, much of the useful marketing insights into customer characteristics and their purchase patterns are largely hidden and untapped....
-
زمان واقعی استفاده شده در تحول استراتژی برای اجرای استراتژی
شنبه 16 خرداد 1394 14:15
چکیده: اینجا هیچ سوالی برای بعضی طرح های استراتژی که عملکرد سازمان را هدایت کرده نیست.اگرچه اینجا چندین چالش برای اجرای این برنامه ها در سازمان وجود دارد. اقدامات گروه بزرگ یکی از روش های تنظیم برای دستیابی به چالش ها هستند،طرح کلی این مقاله مشخصات کلیدی انواع مختلف از اقدامات گروه های بزرگ می باشد.به علاوه آن ها...
-
استراتژیها، اهداف و تکنیکهای بازاریابی و تبلیغات
جمعه 15 خرداد 1394 12:18
دنیای بزرگ بازاریابی مشحون از ابهامات، سوالات، پیچیدگیها و بعضاً مفاهیمی است که گاهی اوقات به علت وارداتی بودن، گاهی به علت کمبود اطلاعات و دانش بازاریابی نزد دست اندرکاران و ظاهراً حرفهایهایی که تازه به این وادی پا نهادهاند و بالاخره زمانی هم متاسفانه به علت عدم شناخت و درک صحیح مفاهیم علمیتر و قدیمیترها و...
-
گزارش دومین کارگاه: نقشه ذهن مشتری(تئوری منظور نهایت)
یکشنبه 10 خرداد 1394 15:57
کارگاه دوم با موضوع نقشه ذهن مشتری در درس استرتژی بازاریابی در دومین کارگاه به اجرای رویکرد نقشه ذهن مشتری یا روش Laddering پرداختیم. در این روش یک موضوع (محصول) را که در مورد آن قصد جمع آوری اطلاعات داریم از طریق مصاحبه عمیق مورد ارزیابی قرار می دهیم و انگیزه اصلی افراد را از انتخاب خدمات(محصول) مورد نظر کشف می کنیم....
-
مدل زنجیره ارزش پورتر
جمعه 8 خرداد 1394 19:18
یکی از مدلهایی که برای ارزیابی و تعیین حوزههای کسب و کار در سازمانهای مختلف مورداستفاده قرار میگیرد مدل زنجیره ارزش پورتر است. در این مدل حوزههای کاری مهم در بنگاه شناسایی و طبقهبندی میشوند. هرچند آقای پورتر این مدل را در ابتدا برای موسسات و شرکتهای تولیدی و رقابتی مطرح نمود، لیکن از مفاهیم مطرح شده در این مدل...
-
ماتریس جهت دار شل : برسی خدمات شهرداری تهران
پنجشنبه 7 خرداد 1394 16:50
در ماتریس تعیین خط مشی جهت دار شل محورها عبارتند از،چشم انداز های قابلیت سود آوری و قابلیت رقابتی موسسه یا سازمان مورد بررسی حال به بررسی خدمات ارائه شده از سوی شهرداری تهران با استفاده از این ماتریس می پردازیم.در زمینه صدور گواهی و پروانه ساختمانی و فروش تراکم شهرداری تهران رهبر است و رقیب دیگری ندارد که بتواند این...
-
ماتریس آنسوف
پنجشنبه 7 خرداد 1394 11:23
ماتریس آنسف توسط Igor Ansoff طراحی شده است ، رشد متفاوت استراتژیها را برای یک شرکت طبقه بندی و توضیح می دهد . این ماتریس بوسیله شرکتهائی استفاده می شود که یک هدف رشد یا یک تخصص استراتژی دارند . این ابزار ، محصولات و بازار های یک شرکت را با هم تلاقی می دهد ، و به تصمیم گیری کمک می کند . ماتریس آنسف چهار استراتژی را...
-
ماتریس مشاوره بوستون: BCG
چهارشنبه 6 خرداد 1394 16:57
ماتریس گروه مشاوره بوستون مسوم به BCG سرواژه عبارت Boston Consulting Group است. این ماتریس جزو اولین ماتریس های تدوین استراتژی در عرصه اقتصاد و برنامه ریزی به شمار میرود. در این ماتریس ساده ترین راه شناسایی وضعیت سرمایهگذاری معرفی شده است. ماتریس BCG (گروه مشاوران بوستون) معمولا به عنوان یک مدل معرفی میشود در حالی...
-
ترجمه مقاله
یکشنبه 3 خرداد 1394 15:37
-
مقاله انگلیسی
یکشنبه 3 خرداد 1394 15:10
لینک مشاهده مقاله انگلیسی که ترجمه آن را در وبلاگ مشاهده می کنید،در ادامه آورده شده است : http://www.4shared.com/office/kZIQx_LGce/HBR_Match_Your_Sales_Force__1_.html
-
مدیریت ارتباط با مشتری و چهار عنصر بازاریابی
شنبه 2 خرداد 1394 12:27
چکیده: مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری در یک دوره ی متوالی زمانی از آغاز پیدایش تا کنون گسترش پیدا کرده است،که ما را به سوی اصلاح عملکرد تجاری هدایت می کند.در دنیای تجاری به شدت رقابتی امروز، مدیریت ارتباط با مشتری می تواند بعنوان راه حل نهایی هم برای مشتری و هم برای سازمان مطرح شود. در مدیریت ارتباط با مشتری ،مشتریان را...
-
گزارش اولین کارگاه بسیج اندیشه ها
سهشنبه 29 اردیبهشت 1394 15:50
-
استراتژی بازاریابی و فروش
شنبه 12 اردیبهشت 1394 14:15
استراتژی بازاریابی و فروش استراتژی بازاریابی در میان مدیران ایرانی دارای مفاهیم متعددی است. استراتژی به مفهوم جامع سازمانی با استراتژی بازاریابی متفاوت است. البته استراتژی بازاریابی در راستای استراتژی های سازمانی تدوین می گردد. جامع ترین و کاربردی ترین برنامه استراتژی بازاریابی توسط مشاورین و اعضای هیئت علمی پارک...
-
چرخه حیات سازمان: سازمان و اهداف نیروی فروش
شنبه 5 اردیبهشت 1394 14:14
-
بررسی اجمالی وضعیت ساختار آموزش و پرورش از سه جنبه رسمیت،پیچیدگی و تمرکز
سهشنبه 1 اردیبهشت 1394 13:40
-
مدیریت بازاریابی
یکشنبه 30 فروردین 1394 12:30
تعریف های گوناگونی برای بازاریابی بیان شده است. به نظر فیلیپ کاتلر , بر جسته ترین صاحب نظر این رشته ، بازاریابی عبارت است از فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق فرآیند مبادله. که این تعریف دارای ابعاد گوناگونی است . اولین بعد آن «نیازها و خواسته ها» است. منشا و رکن اساسی نظام بازاریابی ، نیازها و...
-
روش کارگاهی: آشنایی با روش بسیج اندیشه ها
جمعه 28 فروردین 1394 19:50
یکی از تکنیکهای متداول در ایجاد خلاقیت و فعال ساختن اندیشه ها به صورت گروهی تکنیک بسیج اندیشه ها است. در این تکنیک چند قاعده ی اساسی رعایت می شود. رعایت این قواعد، منجر به همافزایی در گروه میشود که نهایتاً باعث بروز خلاقیت در اعضای گروه میشود. بر این اساس، محدودیتی برای مطرح کردن ایدهها وجود نخواهد داشت و طی یک...