Marketing

مقالاتی در حوزه استراتژی بازاریابی

Marketing

مقالاتی در حوزه استراتژی بازاریابی

ادامه اولین کارگاه بسیج اندیشه ها

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

آشنایی با روش تحقیق کیو : Q-Method

خاستگاه روش شناسی کیو را باید در منظری سازه­گرا(constructive) جستجو کرد. روش شناسی کیو با پذیرش این امر که انسان­ها براساس تصاویری که از واقعیت دارند عمل می­کنند نه براساس خود واقعیت، سازه­گرایی معرفت شناسانه را برگزید. این نوع نگاه، به رویکرد شناختی نزدیک است؛ رویکردی که معتقد است رفتارها باید از طریق پردازش اطلاعاتی برگرفته از محرک­ها بررسی شود نه خود محرک­ها.  ادامه مطلب ...

تکالیف درس استراتژی بازاریابی

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

عنوان پژوهش: بررسی نظر دانش آموزان و معلمان درباره روش تدریسِ « بحث گروهی»

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

گزارش دومین کارگاه: مصاحبه عمیق( روش نردبانی)

چرا از برند NIKE خریداری می کنید؟

فرآیند نردبانی، یکی از روش های جدیدی است که برای مطالعه و بررسی لایه های عمیق تر ذهنی افراد بکار گرفته می شود. مبتکر این روش دنیس هیکل از شاگردان جرج کلی، روانشناس مشهور و خالق نظریه سازه های شخصیت می باشد که در پایان نامه خود در دانشگاه اوهایو به انجام رسانده است. در این روش از افراد مصاحبه عمیق می شود به این معنی که ابتدا از آنها سوال کلی پرسیده شده و بعد در مورد هر پاسخ سوال دیگری طرح می شود. این عمل تا جایی ادامه می یابد که برای هر پاسخ به ارزش نهایی مورد نظر در عمق ذهن پاسخ دهنده برسیم.

به طور کلی در سوال اول به چند Attribute می رسیم و برای هر Attribute یک یا چند Consequence بدست می آید تا در نهایت به Value برسیم.سوال مورد بررسی در این تحقیق دلایل خریداری از برند NIKE می باشد. در نتیجه مصاحبه با 6 پاسخ دهنده، 12 Attribute، 36  Consequence و 8 Value بدست آمده است. در نهایت مسیر ها به صورت مجزا نوشته شده و مورد بررسی قرار می گیرند. در تحلیل مسیر ها، تعداد حلقه ها نشان دهنده سرعت و سهولت ارتباط با مشتریان است. هرچه تعداد حلقه های موجود در زنجیره ها بیشتر باشد نمایانگر طولانی تر بودن مسیر برای رسیدن به ارزش دلخواه است. همچنین تعداد دفعات تکرار هر مسیر میزان اثرگذاری آن را نشان می دهد به طوری که هرچه تکرار کمتر اثر گذاری آن کمتر و هر چه تکرار بیشتر، اثر آن نیز بیشتر می باشد.

 

ادامه مطلب ...