چرا از برند NIKE خریداری می کنید؟
فرآیند نردبانی، یکی از روش های جدیدی است که برای مطالعه و بررسی لایه های عمیق تر ذهنی افراد بکار گرفته می شود. مبتکر این روش دنیس هیکل از شاگردان جرج کلی، روانشناس مشهور و خالق نظریه سازه های شخصیت می باشد که در پایان نامه خود در دانشگاه اوهایو به انجام رسانده است. در این روش از افراد مصاحبه عمیق می شود به این معنی که ابتدا از آنها سوال کلی پرسیده شده و بعد در مورد هر پاسخ سوال دیگری طرح می شود. این عمل تا جایی ادامه می یابد که برای هر پاسخ به ارزش نهایی مورد نظر در عمق ذهن پاسخ دهنده برسیم.
به طور کلی در سوال اول به چند Attribute می رسیم و برای هر Attribute یک یا چند Consequence بدست می آید تا در نهایت به Value برسیم.سوال مورد بررسی در این تحقیق دلایل خریداری از برند NIKE می باشد. در نتیجه مصاحبه با 6 پاسخ دهنده، 12 Attribute، 36 Consequence و 8 Value بدست آمده است. در نهایت مسیر ها به صورت مجزا نوشته شده و مورد بررسی قرار می گیرند. در تحلیل مسیر ها، تعداد حلقه ها نشان دهنده سرعت و سهولت ارتباط با مشتریان است. هرچه تعداد حلقه های موجود در زنجیره ها بیشتر باشد نمایانگر طولانی تر بودن مسیر برای رسیدن به ارزش دلخواه است. همچنین تعداد دفعات تکرار هر مسیر میزان اثرگذاری آن را نشان می دهد به طوری که هرچه تکرار کمتر اثر گذاری آن کمتر و هر چه تکرار بیشتر، اثر آن نیز بیشتر می باشد.
ATTRIBUTES
A1 دوام بیشتر
A2 راحتی محصولات
A3 گارانتی
A4 پرستیژ
A5 قیمت مناسب نسبت به جنس
A6 کیفیت
A7 امکانات بیشتر
A8 برند معتبر
A9 زیبایی
A10 تنوع
A11 اصل بودن
A12 طبی بودن
CONSEQUENCES
C13 تا C48 که به ترتیب عبارتند از:
دوام محصول، عدم نیاز به محصول مکمل یا جایگزین، صرفه اقتصادی، خرج برای مسائل ضروری تر، استفاده بیشتر، اطمینان بیشتر، رفتن کمتر به بازار، متشخص بودن، رضایت از خود، احساس عدم فریب خوردن، احساس داشتن شعور، پس انداز، برآوردن نیازها به صورت گسترده تر، اعتماد به نفس، تعاملات اجتماعی بهتر و گسترده تر، احساس محبوبیت، سلامتی، کیفیت محصول، توانایی بالاتر در انجام کارها، احساس موفقیت، احساس اعتبار بیشتر، انتخاب راحت تر، طول عمر زیاد فرد، کسب تجربیات زندگی، شناخت بیشتر دنیا، علاقه به زیبایی، تمایز نسبت به دیگران، به چشم آمدن نقاط قوت فرد، شناخته شدن توسط دیگران، بدست آوردن موقعیت های اجتماعی بهتر، فرصت های درآمد زایی بیشتر، احساس مقتصد بودن، احساس شیک بودن، احساس مفید بودن، پیدا کردن دوستان هم سطح، کمک به پیشرفت و بهبود زندگی
VALUES
V1 لذت
V2 آرامش
V3 رضایت
V4 راحتی
V5 موفقیت بیشتر
V6 ارضای حس کنجکاوی
V7 احساس قدرت بیشتر
V8 احساس ارزشمند بودن
مطالبتون خیلی مفید بودن
حا داره که یه خسته نباشید از صمیم دل بهتون بگم
خیلی خوب
ممنون از مهندس
عالی بود٬ یه سوال : چطور میتونیم به مطالبی که رمز دارن دسترسی داشته باشیم؟؟
سلام در صورت تمایل ایمیل خود را ارسال کنید تا رمز مطاب را برای شما بفرستم.
بسیار جالب بود
مرسی