Marketing

مقالاتی در حوزه استراتژی بازاریابی

Marketing

مقالاتی در حوزه استراتژی بازاریابی

ماتریس آنسوف

ماتریس آنسف توسط Igor Ansoff  طراحی شده است  ، رشد متفاوت استراتژیها را برای یک شرکت طبقه بندی و توضیح می دهد . این ماتریس بوسیله شرکتهائی استفاده می شود که یک هدف رشد یا یک تخصص استراتژی دارند . این ابزار ، محصولات و بازار های یک شرکت را با هم تلاقی می دهد  ، و به تصمیم گیری کمک می کند .

  ماتریس آنسف چهار استراتژی را برای دستیابی به اهداف پیشنهاد می دهد :

1- نفوذ در بازار

2- گسترش بازار

3- محصولات جدید

4- تنوع

 

قوانین طلائی :

- فرصت: ماتریس نه فقط فرصت برای گسترش بازار موجود را تأمین می کند بلکه می تواند احتمال صرفه نظر کردن از بازار را کشف بکند یا بازار جدید پیدا بکند.

 

- ریسک: هر استراتژی یک سطح ریسک متفاوت خواهد داشت . این ریسک متناسب با سطح تغییرات افزایش می یابد . متنوع کردن ، ریسک پذیر تر از افزایش نفوذ یک محصول در یک بازار موجود است .

 

موجود

جدید

 

 

محصولات جدید

نفوذ در بازار

موجود

:بازار

تنوع

گسترش بازار

جدید

 

 

 

 

ساختار ماتریس آنسف :

1- نفوذ در بازار :

شرکت سعی می کند فروشش را در بازار موجود توسعه بدهد . محصولات موجود به مشتریان موجود فروخته می شود . محصول اصلاح نشده اما شرکت در صدد است که در آمدش را با استفاده از توسعه دادن یا تغییر دادن محصولش ، افزایش بدهد . شخصی باید مشتریان بالقوه را متقاعد و رقبا را منحرف بکند .

 

2- گسترش بازار :

شرکت سعی در افزایش فروشش توسط معرفی کردن محصولش در بازار جدید دارد . یک مقدار از محصولات موجود در داخل بازار جدید معرفی می کنید ، از طرف دیگر محصول اصلاح نشده است ، آن فقط در یک هدف جدید فروخته می شود . ( برای مثال از طریق صادرات ).با در نظر گرفتن تفاوت های فرهنگی ، محصولات ممکن است تغییرات جزئی را تحمل بکند .

 

3- محصولات جدید :

شرکت فروشش را بوسیله معرفی کردن محصولات اصلاح شده یا جدید در بازار افزایش می دهند. آنجا چند نوع محصول خواهد بود ( روش های مختلف ، اندازه ها ) محصولات جدید به مشتریان از طریق کانالهای توزیع موجود فروخته می شود .

 

4- تنوع :

در این مورد شرکت کالاهای جدید را برای مشتریان جدید جا می اندازد .

چند استراتژی های گوناگونی وجود دارد :

- تنوع افقی : شرکت یک محصول جدید را توسعه می دهد یا فعالیتی را برای جلب همان مشتریان قادر باشد انجام بدهد ،حتی اگر محصولات جدید ،فن آوریهای مستقل محصولات موجود باشد .

 

- تنوع عمودی : شرکت شروع به آماده کردن کار فروشندگان و یا مشتریان می کند .

 

- تنوع هم مر کز : شرکت محصولات / فعالیتها جدید را با فن آوری های مکمل برای محصولات / فعالیتهای موجود ، توسعه می دهد . این محصولات ممکن است یک گروه جدید مشتریان را جذب مشتریان را جذب بکند و یک انتقال مهارتها و کلید وجود خواهد داشت .

 

- تنوع بوسیله اختلاط : شرکت محصولات / فعالیتها مختلف برای بازار های گوناگون دارد . شرکت حالا داخل بازار فرو رفته است جائیکه آن هیچ تجربه قبلی در آن صنعت را نداشته است اما آن می تواند گروه مشتریان جدید را جذب بکند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد