Marketing

مقالاتی در حوزه استراتژی بازاریابی

Marketing

مقالاتی در حوزه استراتژی بازاریابی

ماتریس جهت دار شل : برسی خدمات شهرداری تهران

در ماتریس تعیین خط مشی جهت دار شل محورها عبارتند از،چشم انداز های قابلیت سود آوری و 

قابلیت رقابتی موسسه یا سازمان مورد بررسی

  

حال به بررسی خدمات ارائه شده از سوی شهرداری تهران با استفاده از این ماتریس می پردازیم.در زمینه صدور گواهی و پروانه ساختمانی و فروش تراکم شهرداری تهران رهبر است و رقیب دیگری ندارد که بتواند این کار را انجام دهد یعنی هم بازار جذابیت دارد و هم قابلیت های رقابتی شهرداری قوی است

 


در زمینه نوسازی پارک ها و فضای سبز درآمد خاصی برای شهرداری متصور نمی باشد اما چون گوشه ای از بودجه این کار از طرف دولت تامین می شودلذا جذابیت آن متوسط بوده و قابلیت های رقابتی آن نیز برای شهرداری متوسط است لذا در قسمت رشد حفاظتی و مراقبتی قرار می گیرد.

در خصوص سازمان بهشت زهرا با توجه به اینکه تعداد بسیار کمی گورستان در کنار امام زاده ها در تهران وجود دارد و قسمت اعظم افراد متوفی در بهشت زهرا دفن می شوند لذا زیمینه فعالیت برای شهرداری دارای جذابیت و قابلیت های رقابتی متوسط است و در این گونه کارها باید اقدامات سخت کوشانه ای انجام شود تا افذاد بیشتری در بهشت زهرا دفن شوند و با دادن امکانات هر چه بیشتر بتوان افراد را برای دفن عزیزانشان ترغیب کرد.

در مورد میادین میوه و تره بار جذابیت بازار  متوسط و قابلیت های رقابتی شهرداری قوی است زیرا رقبای شهرداری تهران مغازه داران خردی هستند که با عنوان اینکه با قیمتهای میوه و تره بار محصول عرضه می کنند جذب مشتری می نمایند ولی هرگز نمی توانند بازار میوه و تره بار شهرداری تهران که استراتژی کاهش هزینه دارد را به خود اختصاص دهند. در این جا نیز شهرداری رهبر است و در حال رشد است

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد